Monday, November 16, 2009

Keindahan CiptaanNYA



Kedamaian menusuk seluruh jiwa

Kedingin udara segar

Burung-burung berkicauan

Unggas bernyanyi riang

Ketenangan menusuk setiap kalbu rasa


Khazanah alam

Masih menjadi rahsia

Rahsia yang belum diungkapkan sepenuhnya

Dalam kesibukan pembangunan

Manusia khalifah bumi

Masih leka dan terpedaya

Dengan keindahan ciptaan sendiri


Dikala embun menitis di pagi hari

Ayam berkokok di sana sini

Kampung halaman masih indah sekali

Kedamaian,

Keharmonian,

Udara yang bersih,

Membawa bersama segunung kenikmatan


Panaroma alam

Membawa seribu penghargaan

Daun nyiur indah melambai

Laut membiru

Hidupan alam penuh makna

Bebas meneroka lautan yang penuh misteri

Hutan rimba menggamit kembali


Air sungai yang jernih

Penuh kesejukan

Menusuk setiap urat jemari

Mendamaikan seluruh jiwa raga

Memberi penuh keceriaan

Buat kita insan biasa


Wednesday, November 11, 2009

DINNER NIGHT PSR 09 > LANGKAWI

salam.. dah lama x update blog aku.. bg kejutan ckit.. gmbr terbaru aku.. hahaha

gambar2 kengan dinner night kt langkawi. 2-4 oktober 2009.


King & Queen of the night...

ngn wan


dataran lang



hahaha.. perasan bg ucapan..
juang dan terus berjuang

minum dulu..

Wednesday, September 2, 2009

SALAM RAMADHAN....


salam....sudah lama aku tidak kembali meninjau perkembangan blog aku nie.. entah ke sihat ke x.. makin ramai ke x pengunjungnye.. xtahu la..
mlm nie nk masuk la jap tengok2 blog nie..
tgok2 mana yang patut..yng leh tokok tambah ckit. hihihi..

tangok2 cm dh ramai je follower nie.. yag terbaru NURQASEH.. thnks cz follow this blog. FAIZ da gak 2..dah jadi follower aku. entah bila la nye masuk cnie.. aku pon xtau.. yng plik, cm ner dia leh jmpe blog aku nie.. hahahha..femous gak kot (perasan) hahaha.. nnt mung tlong jawab ek faiz..
faiz nie rakan sekolah gua la masa sekolah rendah. dtng2 jmpe cni lak.. (saje nk flash back)

ermm...
nk cter pasl ape ek...xde idea sebnrnya nie..hahahaha..
cuma aku xsmpat nk update je blog nie..

ri nie.. dh masuk 12 Ramadhan.. SELAMAT BERPUASA KEPADA SEMUA!!!
walaupon dah dekat separuh puasa, tp masih lam bulan pose kn..

bila ckp je pasl bulan pose..
1st, sukur sngat kepada ALLAH kerana memberi peluang kepada dri ini.. untuk sama2 merasai nikmat ramadhan ini..
bulan yang penuh mulia..
penuh keberkatan...
bulan yang membawa seribu..sejuta.. dan tak terhingga sebenarnya nikmat dah anugerah Ilahi kepada seluruh makhuk alam..

dalam bulan ramadhan inilah kite d beri kesempatan tuk memuhasabh diri..
membaiki dan menambah kebaikan,
aml ibadat..

KESEMPURNAAN...
tiada insan d dunia ini yang sempurna..kite sellu mencari kesempurnaan..

kenapa kite mencari kesempurnaan??

adakah kite sempurna???

setiap kite ada kekurangan dan kelemahan..bulan Ramadhan masa tuk kite repair semua 2..
tambah ape yang patut, kurangkn ape yang patut..

YA ALLAH..
terima kasih kerana mu masih memberikan kesempatan buatku...
masih memberi ruang ..
masih mmberi waktu untuk ku..
menemui bulan yang penuh mulia ini..
tuntunilah aku kejalan yang ENGKAU redhai..

Saturday, August 15, 2009

Kisah Cinta.....Kisah Perkahwinan...

salam... aku sebenrnya dah lama xupdate blog nie.. banyk cter nk tulis. tp xde msa.. bila da masa rasa mlas la plak.

ni pon bdan masih demam2.. aku saje3 la buka email..dapat lak 1 cter yang aku nk kongsi ngn korang semua...cter ni bukan aku yang reka k. tp da mmber foward..

sebuah cerita tentang cinta..tentang perkahwinan...

Suatu pagi yang dingin, terjadilah satu perbualan antara seorang guru falsafah dan pelajarnya...

pelajar: guru, apakah erti cinta..?bagaimanakah saya boleh mendapatkannya...?

guru: ada sebuah ladang gandum yang luas didepan sana . berjalanlah kamu dan jangan sesekali kamu berundur. kemudian ambillah satu ranting. sekiranya kamu mendapati ranting tersebut sangat menakjubkan, ertinya kamu telah menemui cinta.

pelajar tersebut pun berjalan dan tidak berapa lama dia kembali dengan tangan yang kosong.

guru bertanya: mengapa kamu tidak membawa sebatang ranting pun...?

pelajar menjawab: saya hanya terpaksa memilih satu ranting saja, dan sewaktu berjalan saya tidak boleh mengundur kebelakang semula. sebenarnya saya telah berjumpa dengan satu ranting yang paling menakjubkan tapi saya tak tahu apakah yang akan menakjubkan di hadapan sana nanti, maka saya biarkan ranting itu lalu saya dapati tidak ada lagi ranting yang paling menakjubkan selain daripada yang saya lihat tadi. jadi saya tidak mengambil sebatang pun akhirnya.

gurunya menjawab: ye, itu lah cinta...

dihari lainnya pula pelajar tersebut bertanya kepada gurunya, apa itu perkahwinan...?

guru: ada hutan yang subur didepan sana . berjalanlah kamu. tapi janganlah kamu sesekali mengundur kebelakang. tebanglah sepohon pokok saja. dan tebanglah jika kamu merasakan bahawa pohon tersebut adalah yang paling cantik,segar dan tinggi, kerana kamu telah menemukan apa itu perkahwinan.

pelajar tersebut pun berjalan, dan tidak berapa lama, dia datang semula dengan membawa sepohon kayu, walaupun pohon tersebut tidaklah berapa segar, cantik dan tinggi pada pandangan guru tersebut.

maka gurunya pun bertanya: mengapa kamu memotong pohon seperti ini....?

pelajar itu menjawab: sebab, berdasarkan pengalaman ku sebelum ini, aku hanya berjalan separuh daripada hutan tersebut dan aku takut akan kembali dengan tangan kosong. jadi saya mengambil kesempatan menebang pohon ini lalu dibawa kesini. pada pandangan saya ianya adalah pohon yang terbaik buat saya. saya tidak mahu kehilangannya atau menyesal kerana tidak memilihnya...

maka guru itu menjawab: itulah perkahwinan.......

tamat....


Kesimpulannya, usahlah terlalu memilih cinta, ditakuti anda akan terlepasnya, dan janganlah terlalu memilih jodoh, terimalah pasangan anda dengan seadanya. Tidak ada manusia yang sempurna di dunia ini. Setiap insan pasti ada kelebihan dan kekurangannya.

kredit kepada Mas Kahwin Yang Hilang

Kisah Cinta.....Kisah Perkahwinan...

salam... aku sebenrnya dah lama xupdate blog nie.. banyk cter nk tulis. tp xde msa.. bila da masa rasa mlas la plak.

ni pon bdan masih demam2.. aku saje3 la buka email..dapat lak 1 cter yang aku nk kongsi ngn korang semua...cter ni bukan aku yang reka k. tp da mmber foward..

sebuah cerita tentang cinta..tentang perkahwinan...

Suatu pagi yang dingin, terjadilah satu perbualan antara seorang guru falsafah dan pelajarnya...

pelajar: guru, apakah erti cinta..?bagaimanakah saya boleh mendapatkannya...?

guru: ada sebuah ladang gandum yang luas didepan sana . berjalanlah kamu dan jangan sesekali kamu berundur. kemudian ambillah satu ranting. sekiranya kamu mendapati ranting tersebut sangat menakjubkan, ertinya kamu telah menemui cinta.

pelajar tersebut pun berjalan dan tidak berapa lama dia kembali dengan tangan yang kosong.

guru bertanya: mengapa kamu tidak membawa sebatang ranting pun...?

pelajar menjawab: saya hanya terpaksa memilih satu ranting saja, dan sewaktu berjalan saya tidak boleh mengundur kebelakang semula. sebenarnya saya telah berjumpa dengan satu ranting yang paling menakjubkan tapi saya tak tahu apakah yang akan menakjubkan di hadapan sana nanti, maka saya biarkan ranting itu lalu saya dapati tidak ada lagi ranting yang paling menakjubkan selain daripada yang saya lihat tadi. jadi saya tidak mengambil sebatang pun akhirnya.

gurunya menjawab: ye, itu lah cinta...

dihari lainnya pula pelajar tersebut bertanya kepada gurunya, apa itu perkahwinan...?

guru: ada hutan yang subur didepan sana . berjalanlah kamu. tapi janganlah kamu sesekali mengundur kebelakang. tebanglah sepohon pokok saja. dan tebanglah jika kamu merasakan bahawa pohon tersebut adalah yang paling cantik,segar dan tinggi, kerana kamu telah menemukan apa itu perkahwinan.

pelajar tersebut pun berjalan, dan tidak berapa lama, dia datang semula dengan membawa sepohon kayu, walaupun pohon tersebut tidaklah berapa segar, cantik dan tinggi pada pandangan guru tersebut.

maka gurunya pun bertanya: mengapa kamu memotong pohon seperti ini....?

pelajar itu menjawab: sebab, berdasarkan pengalaman ku sebelum ini, aku hanya berjalan separuh daripada hutan tersebut dan aku takut akan kembali dengan tangan kosong. jadi saya mengambil kesempatan menebang pohon ini lalu dibawa kesini. pada pandangan saya ianya adalah pohon yang terbaik buat saya. saya tidak mahu kehilangannya atau menyesal kerana tidak memilihnya...

maka guru itu menjawab: itulah perkahwinan.......

tamat....


Kesimpulannya, usahlah terlalu memilih cinta, ditakuti anda akan terlepasnya, dan janganlah terlalu memilih jodoh, terimalah pasangan anda dengan seadanya. Tidak ada manusia yang sempurna di dunia ini. Setiap insan pasti ada kelebihan dan kekurangannya.

kredit kepada Mas Kahwin Yang Hilang

Tuesday, July 21, 2009

selamat kembali

Selamat bertemu lagi kita kembali.. sudah lama aku tidak meng update blog aku nie...
baru sekarang punya waktu...
terlalu banyak bnda yg berlaku sebenarnya..
aku pon xtau nk mulakan dri mana...
tapi ape hal pon bnda yang dah berlaku tetap telah berlalu kn...

sudah masuk 3 miggu semesta baru bermula..
degn subjek baru..
ltcerer baru..
cuma kawan2 klas je yg lama..
kuang3...hahaha.

harapan sem nie?...
eeeemmmmmmmmmmm...
sma cm sem lepas kot... boleh teruskn N abiskn sem nie ngn jayanya..
pas 2 aku kn prktikal lak...
harap semua asigment nnt dapt berjalan ngn lancar la..

miggu lepas dh da pt 1 tugasan..
kena presnt next week..tp lom wt pe2 g..
hari nie lak dapt lagi satu tugasan... tp presenmt mggu 12..
masih bnyk g asigmnt yng mnggu nie... huhuh..

nnt ada masa kite mst bersua g..
dgn kisah dah cerita yang baru k..

semoga semua yng mmbaca blog aku nie xjemu menuggu aku.. hahahahha..(perasan)

salam.. dan selamat bertemu kembali...

Wednesday, July 1, 2009

K.A.W.A.N.




kata mak, kawan itu ibarat lebah..habis madu sepah d buang..

kata abah, kawan itu ibarat bunga ros...d pandang cantik d pegang sakit..

kata atuk, kawan itu seperti sungai... terasa sejuk dan terus mengalir..

kata nenek, kawan itu bak bulan.. d sanjung dan d puja tp nun jauh d sana..

kata saudara, kawan itu macam makanan... kawan makan kawan..

kata abang, kawan itu macam lembu.. ikut je apa yang d kata..

kata kakak, kawan itu bak durian... bau je busuk tp sedap d makan...

kata adik, kawan umpama biskut.. sekejap ada sekejap tak ada..


kata aku...????
kata korang...???

lantak la korang nk kata ape pon!!!!...hahhaha

yang penting kita semua adalah K.A.W.A.N..
miss u all..apih..cheng..din..emie...

Wednesday, June 24, 2009

....1 atau 100???...

Assalamualaikum... bertemu lagi kite buat ke sekian kalinya.. masuk ari ni dah 2 ari hujan turun pada belah ptg.. cuma smlm je hujan pda mlm hari.. klu x, ptg hari akan hujan. hari ni pon sma.. so, xdpt la aku kuar men tkrw ri nie.. so, da masa la aku tulis sesuatu kt cni..

kali ni aku bukan nk cter pasal hujan.. tp nk kongsi kgmbiraan dan kejayaan semua.. siapa???
kejayaan dan kegmbiraan.. adik2.. abg2.. dan kakak2 yg telah berjaya mendapat tawaran meneruskn pengajian d institusi pengajian tggi.. xkira la awam atau swasta...

TAHNIAH!!!...TAHNIAH

baru beberapa hari lepas keputusan tuk pngmbilan pelajar d IPT telah d umumkn... mgkin ramai yg sedng bergmbira.. mgkin ada juga yg kecewa.. semua ini adalah balasan untuk usha kita selama ini.. da yg telah bertugkus lumus blajar tuk masuk ke IPTA/S. dan sekrang telah berjaya kn.. syukur alhamdulillah.. namun, bg yg xberjaya mgkin blom rezeki.. mash da masa tuk buat rayuan..

Dalam pada bergmbira mndapat tawaran U, mgkin ada yg berduka.. seng bak kata pepetah menengis dalam ketawa.. ketawa kerana berjaya masuk U, tp mengis kerana jurusan yng d peroleh bukan yg d pohon atau bukan yg d minati... ermm... bersabar je la k... pe2 pon, kite ttp kena bersyukur dngn apa yag kite peroleh.. sebnrnya, allah lebih mengethui apa yg terbaik untuk kita..." kadang2, pe yg diri kita rasa terbaik untuk kita, sebenarya tidak baik untuk kita sendiri.."
dalam kegmbiraan, jagn kita lupa bahawa kita akan menghadapi hidup yg penuh mencabar d alam Universiti nnt..

persoalan juga mgkin tmbul..

" bagaimana sy hendak menempatkan diri sy nnt?"
"bagaimanakah nnt suasana d sana? kawn2 pula bagaimana?"

mgkin akan mnjadi masalh bg ssetgah pelajar yg baru.. nmun bagi pelajar lama pon, maslah ini mgkin masih timbul..cuma untuk berkongsi, sy cadangkn...sama2 kita fikirkn apa yag akn sy katakan ini..

"Setiap kita ini bolehlah d umpamakan seperti duit syiling 1 sen. Bawalah kemana-mana pon, ape2 pon x dapat d beli. Tetapi..klu 1 sen itu adalah syiling yg ke-100, ia dapat mngubah 99 sen yg lain menjadi 1 ringgit.."

" sendirian tidak penting..berkumpulan atau berpasukan mmpu mngubah segalanya.. kite mmpunyai pilihan sama da tuk jd 1 sen sekeping @ 1 sen tambahan dan pelgkap.."




Alangkah Bagusnya Jika Kita dapat Menjadi Syiling Yg Ke-100..


Sunday, June 21, 2009

::::SENYUM::::



janganlah melihat pda penampilan,
kerna...
ia akan menipu mu.
jangalah melihat pada kekayaan,
kerna...
ia boleh menghancurkan mu.
janganlah lihat pada paras rupa,
kerna...
ia akan d makan masa.


pergilah kamu pada seseorang
yang dapat membuat kamu tersenyum..
kerna...
hanya dengan sebuah senyuman,
hari yang gelap akan
menjadi cerah.
kerna...
dengn sebuah senyuman,
hati yang resah
menjadi tenang..



Sedekah yang paling mudah adalah dengn memberi senyuman..

Thursday, June 18, 2009

Khabar Buat Teman..

salam...sudah agk lama aku tidak mengupdate myblog..
mst da yg tertggu2 my latest new.. klu xde yg tggu pon xpe.. hahahha..
sje nk sedapkn ayt..( nmpk la cm org pnting) hahaha..

da yg rindu aku x???
hahahha...
ingt aku ke...
hehhhee..

so?...

kemana aku mghilng..??
aku...
aku...
sebenrnya...
sebenrnya...








sebnArnya...






....................
...............

xyah la korg tau kemana aku mghilng selama nie..

heheheh..


tp kn...
kadang2..
bila kita hilang..
kite menyepi...
menyembunyikn diri...

akan mmbawa seribu satu kebaikan..
mugkin ada yg akn merindui..
mgkin juga org akn lebh mghargai bila kita tiada..
mugkin juga ada yg akan mencari..
membimbngi..
dan mugkin juga...
membnci
dan melupakan terus..

semua itu lumrah hidup..
kita sentiasa mncari yg terbaik..
memuhasabh diri..
mengenal diri..
perasaan..
dan.. mengenal Maha Pencipta..

tiada apa yg menarik tuk d kongsikn wat kali ini...

salam kita bersua lagi...insyaallah..



Sunday, June 14, 2009

Sahabat..Kawan...Teman...Member..

Setiap orang perlukan teman..geng..kawan..dan orang2 untuk kite berhubung..

tp apakah itu KAWAN???
Geng warung kopi...?
Member seperjuangan...?
Member lepak2...?
Kawan sekolah...?
@ kawan2 kite semasa kite masih kecil...?

yang xde prejudis..
yang xde perbezaan..
yang xde persaingan..
sehingga suatu hari kite buka mata dan belajar bahawa dunia bukan lagi sekadar hitam dan putih.

PERSAHABATAN adalah satu pengembaraan yang tidak dapt kite duga..
semua risiko kite kena taggung sendiri.

Kite meneruskan pengembaraan hidup dengan mencari teman dan kawan..
kite berubah dari satu tempat ke tempat yang lain..
namun..
tanpa kite menyedari,
sebenarnya mereka sudah berada d hadapan kite.
hanya..menunggu masa menemukan kite kembli..
hanya menunggu keadaan menentukan arah hubungan kite.....


Sahabat....Teman....Kawan....Member...

Friday, June 12, 2009

Bicara Seorang Teman..


Sesekali jadilah teman yang mendegar
dari yang hanya bercerita...
Ambil lah masa untuk memahami hati
dan perasaan temanmu...
Kerana dia juga seorang manusia,
dia juga punyai rasa takut...
ada rasa bimbang..sedih, kecewa..
ada rasa kasih dan sayang..
juga punyai rasa cinta dan rindu.
Dia juga ada kelemahan dan...
dia juga perlukan kawan dan teman
sebagai kekuatan..
jadilah kite sebagai temannya..
kite sering melihat dia ketawa,
tp mungkin sebenarnya
dia tidak setabah yang kita sangka..
disebalik senyumannya yang terukir,
mungkin banyak cerita sedih
yang ingin di luahkan...
Di sebalik ketenangannya,
mungkin tersimpan
seribu kekalutan..
kita tidak tahu,
semua juga tidak tahu..
tp.....
jika kita cuba ,
jadi sahabat dan teman seperti dia...
mungkin kita akan tahu...

Wednesday, June 10, 2009

PANDUAN FLAH GAME..

aku baru dapat feedback drpda my follower.. ada yg korg xdpt main ek game lam my blog..
ikut this step :
1) korag turun sampai ke bawah my blog..
2) korag kn lihat da 2 game kt situ..simple flash game ialah Hangaroo.. dan kt bawah dia da 1 lg ruang game..
3) dlam bahgian game yg ke-2, korag boleh plh game2.. cuma klik kt next game.. bila nk main,clik je play..dlam 2 da lbh kurg 2000 game..
4) pas clik play, wrna putih kn kuar bila game sedang looding.. harap bersabar sebntar ye..
5) game akn mncul bberapa ketika nnt..

SELAMAT MENCUBA>!!!!

p/s : klu masih da masalah, bleh letakkan pertnyaan ye.. tima kasih.. hehhee..
- TQ for your supports

Cuti-cuti Malaysia..

hhhmmm...ari nie cm xde pe je cter menarik nk share ngn korg.. cuma cm biasa dok umah je.
dok umh mmg xde wt pe la.. tdo je.. tp bukn ske2 tdo tau... tp.......................nk tau nape? hehehhe..
9/6/2009 (selasa) - semalam.. 8.30 pagi - 12.00 tgah hari

Lebih krang kol 8.30 pagi kami bertolak ke pantai bisikan bayu kt semerak.. sape yg pergi?
ermm....aku g ngn pkcik2 N sepupu aku je.. kami semua dngn 5 buah keta.. alaa.. sekadar nk isi masa lapang masa cuti sekolah budak2 je.. tambh lak pkcik aku yg dok kt putrajya blik kg.. 2 la diorg ajk g wt rombongn berkelah + mndi + bercuti kt sana..hehehe
dah namanye berkelah, bnyk la makanan yg d bawa.. kt sana gak kami buat BBQ.. hehehe.. best gak..hahhaha..jagn jeles ek.. aku mmg dh lama la xg mndi pndai. da lam dalam 2 thun lbh.. xde masa + lak cz aku jarag balik kg..

ok la.. da gmbar tuk korg dr aku.. hahhaa ( nk bg sape2 jeles.. klu nk jeles la.. xnk xpe. kuang3..)
Proses menggali dan mengkambus manusia.. hahhaa.. (soher dan ayh Lee)

1..2....3....bompat..hahahaa..(gelap bukan kerna malm yer..)

pnas la plak..


1..4...3... hahahaha...

sempat lg bergaya ngn spek itam pinjam.. (spek soher kot..hahha)


last skli.. sblom balik singgah kt pelabuhan Tok Bali.. bli ikan segar2 yg baru turun dr kapal..

Monday, June 8, 2009

Perhatian....Informasi PENTING!!!!!!

Assalamualaikum.... tuk makluman semua, aku baru masukkan flash game kt lam blog aku nie.. so, dengn tnpa segan dan silu d persilakn korg mencubanya... alaaa...sekadar nk lepas tension ke...tuk buang masa ke...hehehe.. da bnyk flash2 game yg menarik tuk d cuba..

Selamat mencuba & Selamat Bermain... hahahahha.. sekian.


:::Friends Forever...


hmm..mlm nie aku xde pe nk kongc kot ngn korg.. aku pon just kn tulis ringkas2 dan sesekit yng boleh je mlm nie.. bkn kerna mlas, tp kerna kondisi bdn aku yng tidak berapa memuaskan.. xbrape ok ckit..


dari ptg td g skit je pala nie.. berat je rasa pala.. xtau la nape.. arap2 pnyakit lama aku xdtg g.. cuma leh berharap..huhuhu..klu x, xtau la... ssh gak hidup cm nie kn.. hhmm...


ptg td lam kol 2, Saif (kawn lama masa sekolh rndh dulu) cal ajk kuar Machang.. katanya budak2 klas masa sekolh lama ajk jmpe..ala..cm wt reunion la.. tp perjmpaan kecil2 je.. just kuar mkn2..

aku rasa cm berat hati je nk kuar..mlas. rasa cm nk dok umh je..tp bila pk blik dh lama xjmpe diorg & alang2 da kasmpatan nie, kuar je la.. lg lak Saif nk dtng ambik kt umh... so, aku naik je la keta dia..


td kitaorg kuar makan2 kt kedai depn UiTM Machang.. dah semua xtau nk g mana sebnrnya..just plan nk kuar, tap xtau nk kuar mana...ish2... sape la punya rancangan nie..

dh nama pon perjumpaan kcil2 & d rancng serta merta, maka xramai bdk klas aku masa sekolah Labok dulu yg dtng.. yg da td, aku, Saif, Keroy, Hanif, Faisal, Mat Nor Hisham, Lizi, Pijah, Aida dan Tikah..bape org? .... 10 org je..yg lain da yg xblik kg, lost contact dan da yg xsmpat datang da keja lain.. ermm....


dh jme kawn2 lama..bnyk la d borakkannya..lg2 lak si budak pmpuan 2 la..hahahha..entah pe2 la dok sembngnye..hehhe..da x lama, dekat 2 jam dok kt kedai 2..ish2... td pon da gak yg ajk g Jeram Linang. nasib baik aku ckp da keja kol 6.(padahal keja nk men tkrw je..hahah) klu x, myb dh sampai sana diorg nie..huhuhu..


dekat kol 5 gak la baru kami balik..ermm..tp best gak..kn jmpe kawn2 lama yg dh dewasa semua. dh berubh bnyk pon diorg nie.. ish2..macm2 da.. yg dulu xckp bnyk, kini ckp bnyk,,yg dulu bsing, kini lak diam...dulu kcik, skrg dh besar..hahaha..pe2 pon td, da yg bg cdngn nk g jaln umh Cikgu Zuni dan Ckgu Zurina..ermm...xtau la plan nie jd ke x..


sblom blik, nmpknya Keroy yng byar tul makn kami semua..TIMA KASIH yer Keroy..hihihihih.. lain kali leh blnja g..ahaks..hehe.. harap2 reunion lain kali dapt la datng semua.. seramai mgkin yg da,, harap2 sngt..rindu gak nk jmpe korg.. da yg dh 11 tahun xpernh jmpe pon.. moga2 da lg reunion kami pas nie..amin.


eerrrmm..sampi cni jela mlm nie ek..aku cau dulu..kena tdo awl mlm nie... bdn xbrape ok.. huhuhu..


berjumpa lg tuk hari2 lain....

moga hari esok mmbawa sinar baru..

Sunday, June 7, 2009

Misi Yg Tak Mustahil...

9.30 malam..( 6 jun 2009 )

-aku dan bebrapa aggota operasi mlm nie mnyiapkan kperluan.. antaranya seperti lmpu suluh..
batg kayu..
- bersiap sedia untuk memulakan operasi sebentar lg..

10.00 malam..

-Operasi bermula.. aku, adik aku(sapik) serta bebrapa org sepupu ( amin, solihin, alif, mirul@sudin, sidiq )sudh bersedia untuk operasi mlm nie..
- kami myb dlam 5 or 6 org siap dengn kelegkapn masing2..
- bila beroprasi malm, maka lmpu suluh sngt pnting untuk setiap org...
- operasi bermula dri blakang umh sepupu aku yg agak sunyi...menyusuri belukar kecil.. kami perlahan2 myelinap masuk..memerhati sekeliling..
- mengintai setiap sudut, atas pokok, di celah2 kayu, dengn penuh berhati2..
- tiada satu pon kelibat yg kelihatan.. kami masih belum berptus asa..
- destinasi kami seterusnya, kawasan blakang umah aku.. kawasan nie mmg sellu mnjadi port mereka.. tp mlm nie xtau la mereka da ke x.. sekadar ingin mencuba.

- dalam kesenyapan mlm..kami perlahan2 bergerak.. memasng peragkap, memasng strategi.. moga2 kehadiran kami tidak d sedari..

-kami trpksa lg meredh semak samun, mlompat logkang, menghidu bau aroma tngki tndas,nymuk yg bnyk..namun smgt masih mmbara. utuk mmburu.. menjejak dn terus menjejak..
- berbekalkn dngn lmpu suluh yg td terpasng, kini d matikn.. kami bergelap.. berdiam diri.. menanti saat dan ketika yg sesuai untuk bertindak..
- aku sebagai ketua operasi pda mlm nie mmberi arah.. kami perlu mengepung dan bersedia supaya tidak ada yg terlepas...klu tidak, sia-sia shajalh usha kami mlm nie..

10.45 malam..

-nmpaknya kehadiran kami masih blom d sedari..
-oooo...berdsenag lenag nmpaknya mereka..dalm ati (siap la, nnt tertagkp la korg pas nie) hahaha...sbr2..
- oleh kerana hari semakin lewt mlm, maka kami memutuskn untuk bertindk je..
- dan dengn semua sudh bersedia d posisi masing2..dalm kegalapan malm..
- tnpa berlengah...dgn kiraan 1.. 2... 3.. masing2 terus menerkam.....

.....kkkooookkkk..kkkooookkk..kkokoko...
....kkookkkoo........kokkokooookk...

hahahhaaha..berjaya!! tertagkp juga si ayam kmpung nie..hahahaha..
ssh betul nk tgkp siang2..terpksa la kna tgkp mlm2.. huhuhuhu..nasib baik la aym rabun malm.. hahhaha..

dan itulh misi aku mlm nie..mengkp si ayam kampung..dan mlm nie sja kami berjaya mengkap 5 ekor bapak ayam.. puas ati.. hehehe..
sebernya aym nie nk wt gulai nasi dagang..tuk majlis cukur jambul ank buah aku nnt... kerna oprasi nie gak la..aku lambt on9 mlm nie..hohohoho..


11.05 malam..

- operasi berakhir dengn jayanya.. semua aym yg berjaya d tngkp d masukkn lam sgkar tuk d sembelih esok pg..
- dh penat2 mencri lam gelap, kami bashkn tekak dengn air kelapa muda..dan aku gak yg jd mangsa bdk2 kena pnjat dan belah buah kelapa..dh la mlm2..huhuhuhu..

begitulh...
operasi kami mlm ini.... hahahahha...




Friday, June 5, 2009

...Mengalah Bukan Kerana Salah....


ermm...td masa aku dok tgah syok serve internt smbil baring2...nset aku bunyi lak..
tgok2 da masj dr kawn lama aku masa sekolh mngah dulu..
dh berbalas 1 2 msj, dia pon cter la masalh dia...dia da msalah lam hbgn..jbungan cinta.. dn dia ckp diorg dh clash gk mlm nie..4thun jalinkn perhbngn..aku pon tmpang sedh ngn dia..last skli dia mnta pndapt aku.. hahhaha..
so, mlm nie aku dh jd kaunselor yg x bertauliah la aku. hahahhaa..

dan bila kitaorg dh xmasj. aku pon terpk la nk tulis pasl semua yg berlaku td kt lam nie..
tp aku bukn nk kongsi maslh dia ngn korg.. cukp la aku smpan saje maslah 2...
hak org, hal peribadi org xbaik kite cter2... kn kn kn??? hehhe

so, pe yg aku nk kongsi ngn korg mlm nie..sblom aku tido..smthing pasl PERHUBUNGAN...
bg aku, pe2 pon hbagn yg kite bina mst lah bermula dr hati dan perasaan yg ikhlas..bukan dengn terpksa atau kasihan.. itu yg pling pentg.. bila kite dah betul2 suka or cinta akn seseorg, tiada perkataan "terpksa" lam diri.. semua yg kita lakukan mst dengn senang dan rela hati..

Dalm setiap perhubungn juga mst ada tolak ansur kn..mst ada yng mengalah.. bila da selisih faham, jgn la terus bertgkar.. bawak berbincang..ckp elok2.cz bila marah, makhluk ketiga mst ada iaitu syaitan..ingt lah.. kite sellunya hanya akan mrah jap je..pas 2 mst mnyesal..
dan bila da yg marah, 1 pihak lg mst sabr.. jgn la kedua2nya marah.. "bila ada api, mst ada airnya."..barulh api akan padam.. klu kedua2 api??? ermm....

Setiap perhubgn yg d jalinkan.. mst ada "give and take.." perkara ni pnting..kite perlu mmberi dan menerima..scara mudah, jika kita ingkn cinta dr seseorg, kite juga perlu mmberikn cinta.. jika ingnkn kasih syang.. kite juga perlu menyanginye.. begitulah hidup ini..walhal dalam ape jua pekerjaan pon, kite mst berusaha dan malabur kearah itu untuk mmperoleh hasil yg setimpal..
bukan hanya bergantung kepada takdir dan menggu jodoh sahaja..

Dan akhir skli yg pntg bg aku, ugkapan "maaf.." jagn la ssh untuk mlafazknnya.. mgkin dgn ugkapan tersebiut bleh mlmbutkn ati yg keras.. hati yg marah..bg sestgh org.. ego mereka terllu tggi.. begitu ssh untuk mlafzkn maaf.. walaupn siapa kite.. ketua, pegawai tggi, suami, istri, laki2, atau pn pempuan. salah tetp bersalah..tidak akan jatuh martabt kite hnya dengn hanya 1 ugkapn "maaf.."

sama ada kite lelaki2..atau pmPuan, kite manusia biasa. kite tidak akn leps dri melakukn kesalhn.. dosa..jgn la kite terlalu ego..mengalh buka bererti kita kalah..

pe yg aku kongsikn ngn korg nie sebrnya lbh kpda pngalaman aku.. pengalaman akan bnyk mgajar kite erti hidup.. aku tgglkn korg ngn 1 situasi tuk d fikirkn..

permainan tarik tali..

memng meletihkn jika bergantung kepda kekuatan dn tnga semata2.. tali akan tegang bila kedua2 pihk nk menag..mereka mmerlukn skongn morl, dri org luar gak..merka akn sggup lakukn ape sahaja untuk menang..dan dalm tarik tali, org yg kalah akn terjajar ke depan dan org yg menang akan jatuh terlentang ke belakang!! tp.. pemenangnya tetap bersorak kegmbiraan...


fikir-fikirknlah....

Thursday, June 4, 2009

Congratulation..


Hari ini dh dekt 1 miggu cuti sekolah.. cm besa la.. bila strt je cuti sekolah, bnyk la knduri kndara kn.. ermm... alasnnye, nk wt knduri biarla semua da. sanak saudara.. yg jauh yg dekat...

masa ni la nk eratkn hubgan.. nk jmpe saudara yg jauh2.. rakan2 knalan yg dah lama terptus hbgn..(dh cm ri raya la plak..hahhaha)

Dan ari nie gak bnyk majlis kenduri aku tau..
kt tmpat aku nie.. kg nie da 1. kawn aku knduri ri nie gak..
aku pggil Ayub... Nama penuhnye xtau la plak.. selamat pngantin baru bro..
smoga selmat semua. hihihi.

Ri nie gak, Kak Long Gee yg kawen 1hb lepas bersnding ngn pasngn dia. Abg Shukri..
tp umh dia kt Sungai Petani Kedah.. dpt gak jmputn, tp jauh la nk p.. sory bebnyk ye cz xdpt dtang..arap pon semua selmat.. lauk pauk hidgn cukup2 semua. hihihii...

Ri nie gak mmber aku kt P.Puteh (Kg Jeram) da jmput g umh dia gak.. abg dia kawen.. ish2.. nmpaknye xg gak kot. hahahha.. maaf la Zul. Aku bukn xnk g, tp xde mmber nk g sama.. aku nk g sorg, segan lak..huhuhu. pe2 pon, selmat menjamu selera. heheh..

Esok lak 5hb, mmber sekolh lama aku ajk g umh dia gak.. kli ni akak dia lak kawen.. ish2.. nie pon aku serba salah.. x g..kot diorg kata sombong.. nk g ke.. umh bdk pmpuan.. bdk klas dulu sekolh rendah.. hehhe.. tp myb dia da ajk gak bdk2 lain.. so, tggu dan liht je la.. pe kesudahannya..kuang3..

6hb lak, mmber lama aku lak bertunag..Mohd Aziry ngn pasangn dia Norizan. Tp yg nie dia lom ajk aku g. (xtau la kot2 mmg dh xajk) hahaha.. tp xkisah pon.. yg pnting aku doakn diorg cpt2 kawen.. hehhe..

Akhir skali..mmber mragkap senior aku kot.. ( xtau la leh pggil senior ke x..) namanye Syahir. juga akn mlgsungkn perkhwinan dlam masa 2 3 ari nie.. ish2.. dh kawen pon syahir nie.. nmpk cm besa je.. hehehe.. dia lak dok Melor. da gak ajk aku ri 2.. tp aku ckp nk keja.. so, xaku mmg x g la umh dia...pe2 pon, aku arp diorg bahgia... dan cpt2 dpt ank..hihihi..

ermm....
dh da yg kawen pon mmber2 aku kn..
dh da yg bertunag..
ringn jodoh diorg..cpt ketemu pasngan hidup..
dan aku.........

masih cm nie....kawen???
hahahaha..lmbt g la.. blajr pon lom abis lg..
duit pon xde..ish2...
ingt senag ke nk jaga ank dara org kn..kn3??? hehhhe...
so, korg tolong la doa2 aku cpt ketemu jdoh dan berkahwin.. hahahahha.. (gurau je la)

pe2 pon.. wt semua yg mndirikn masjid, ingtlah..
kite wt semua nie...
kerana ALLAH..
menurut Sunnah Rasullullah S.A.W


SeMOga SemuA SELmaT...Amin..

Tuesday, June 2, 2009

FINAL PIALA FA 2009 : Kelantan vs Selangor. (25/4/2009)

saja aku nk kongsi kemeriahan final piala FA yg lepas ngn korang...

Stadium Nasional Bukit Jalil.. final veneu 2009.

peminat setia pasukan kelatan darul naim..


mmber aku.. din ngn zul fazli... masuk gmbar gak korang. hahahha.


peminat fanatik kelate redwarriors.. hahahaha...



ermm...wlaupon pasukan "wira merah" kite tewas, tetpi kami semua betul2 puas ati.. puas hati dngn corak permainan..
puas ati dengn semngt para pnyokong kite..
puas hati dengn kejayaan pasukan "the red warriors"...
kenangan Final Piala FA xkn d lupakn..
Semoga kite semua..pemint2 the red warriors akn bertemu lg d final piala2 lain..insyaALLAH..
GOMO KELATE GOMO!!!!..


Monday, June 1, 2009

Bertambah Lagi Ahli Baru..hahahha..

assalamualaikum... selamt bertemu lg kite buat kali kedua pd hari ini. hehhehe..
korang ingt x pasr post aku yg lepas.. alaa..tajuk ANAK vs ANK SAUDARA..
dan hari ini aku mengumumkan bahawa aku dh dapt ank sedara baru..( padahl yg 1st) hahahha..

akak aku telah selamt melahirkan baby laki2 pada awl pd td..
nk ckp masa yg tepat aku xtau, tp lebh kuarg pkol 4 pg td..
selepas telah melepasi jgkaan selama 8 hari, akhirnya dia selamt juga melahirkan anak sulungnya..walaupn kelahiran bayi laki2 ini terpksa melalui pembedahan, namun semuanya berjaln dgn lancarnya..


baby laki2 nie agak besr dngn berat 3.9kg.. hehehhe.. (besar 2.)
cuma skrag mereka masih berada d hospital kuala krai. myb dalm masa 2 3 ari lg leh la blik umh.. kot..


bersama post nie aku bg kt korag bbrape kping gmbar baby baru..hehehe



dah rambut trojan.. hahaha.

...SeLAmaT PeNgANtiN BaRu...


Hari ini aku nk sampaikn dedikasi khas aku wt seseorg... hehhee..

Hari ni bersamaan dengn 1hb jun 2009..
SELAMAT PENGANTIN BARU BUAT....
Rozilah bt Ismail & Mohd Shukri..
semua ikatan perkahwinan ini berkekalan hingga ke anak cucu..
semoga bahagia dunia dan akhirat..

tp dgr2 citernye diorg nie hnya akd nikah je pda hari ini..
mjlis persandingn hnya akan diadakan pda 4hb jun nnt..
aku mendoakan semoga majlis yg akan berlangsung nnt akan berjalan dngan lancar dan jayanya..amin..



Sunday, May 31, 2009

Laptop oh Laptop

...AARRRGGGHHH..mlm nie lptop aku asyik wt hal je.. dh bape kali asyik padam ngn sndri je..mengganggu betul la.. aku sedap2 dok on9, padam lak.. eeee.. geram tul la..geram3..aku baru dok on9 cari2 mklumat dan idea nk kongc ngn korg lam blog nie..

sebelom nie dh da ckit2 pnyakit dia, tp lom kritikl g.. mlm nie dah wt hal lak..
esok kena bg ubt la..( formt la 2.hahaha..) semua ni cz window error.. ermm..besa la bila guna window yg bukan original mmg cm nie la. xleh tahn lama..hohoho..tp aku sbrnya mlas nk formt2 lptop nie..bukn pe...dh bnyk kli tahun nie aku format..nnt rosak lak harddisk..

dh lptop lama mmg la bnyk wt hal.. cm org gak, dh berusia bnyk la pnyakit..xleh wt 2 la, xleh wt nie la..ish2..ssh da bnda lama nie..hahaha..tp nk wt cm ner dah aku da yg ini je.. ngn lptop nie la aku meneruskn hidup d alam maya yg penuh pancaroba ini.. cceewwaahhh.. hakhakhak.

dan cz lptop aku wt hal.. maka aku pon xde la idea nk tulis pe mlm nie.. akhir skli,
terhasillah luahan rasa ini..hahaha..huhuhu..

dan..
hati ini terus berbicara seorg diri...