Sunday, June 7, 2009

Misi Yg Tak Mustahil...

9.30 malam..( 6 jun 2009 )

-aku dan bebrapa aggota operasi mlm nie mnyiapkan kperluan.. antaranya seperti lmpu suluh..
batg kayu..
- bersiap sedia untuk memulakan operasi sebentar lg..

10.00 malam..

-Operasi bermula.. aku, adik aku(sapik) serta bebrapa org sepupu ( amin, solihin, alif, mirul@sudin, sidiq )sudh bersedia untuk operasi mlm nie..
- kami myb dlam 5 or 6 org siap dengn kelegkapn masing2..
- bila beroprasi malm, maka lmpu suluh sngt pnting untuk setiap org...
- operasi bermula dri blakang umh sepupu aku yg agak sunyi...menyusuri belukar kecil.. kami perlahan2 myelinap masuk..memerhati sekeliling..
- mengintai setiap sudut, atas pokok, di celah2 kayu, dengn penuh berhati2..
- tiada satu pon kelibat yg kelihatan.. kami masih belum berptus asa..
- destinasi kami seterusnya, kawasan blakang umah aku.. kawasan nie mmg sellu mnjadi port mereka.. tp mlm nie xtau la mereka da ke x.. sekadar ingin mencuba.

- dalam kesenyapan mlm..kami perlahan2 bergerak.. memasng peragkap, memasng strategi.. moga2 kehadiran kami tidak d sedari..

-kami trpksa lg meredh semak samun, mlompat logkang, menghidu bau aroma tngki tndas,nymuk yg bnyk..namun smgt masih mmbara. utuk mmburu.. menjejak dn terus menjejak..
- berbekalkn dngn lmpu suluh yg td terpasng, kini d matikn.. kami bergelap.. berdiam diri.. menanti saat dan ketika yg sesuai untuk bertindak..
- aku sebagai ketua operasi pda mlm nie mmberi arah.. kami perlu mengepung dan bersedia supaya tidak ada yg terlepas...klu tidak, sia-sia shajalh usha kami mlm nie..

10.45 malam..

-nmpaknya kehadiran kami masih blom d sedari..
-oooo...berdsenag lenag nmpaknya mereka..dalm ati (siap la, nnt tertagkp la korg pas nie) hahaha...sbr2..
- oleh kerana hari semakin lewt mlm, maka kami memutuskn untuk bertindk je..
- dan dengn semua sudh bersedia d posisi masing2..dalm kegalapan malm..
- tnpa berlengah...dgn kiraan 1.. 2... 3.. masing2 terus menerkam.....

.....kkkooookkkk..kkkooookkk..kkokoko...
....kkookkkoo........kokkokooookk...

hahahhaaha..berjaya!! tertagkp juga si ayam kmpung nie..hahahaha..
ssh betul nk tgkp siang2..terpksa la kna tgkp mlm2.. huhuhuhu..nasib baik la aym rabun malm.. hahhaha..

dan itulh misi aku mlm nie..mengkp si ayam kampung..dan mlm nie sja kami berjaya mengkap 5 ekor bapak ayam.. puas ati.. hehehe..
sebernya aym nie nk wt gulai nasi dagang..tuk majlis cukur jambul ank buah aku nnt... kerna oprasi nie gak la..aku lambt on9 mlm nie..hohohoho..


11.05 malam..

- operasi berakhir dengn jayanya.. semua aym yg berjaya d tngkp d masukkn lam sgkar tuk d sembelih esok pg..
- dh penat2 mencri lam gelap, kami bashkn tekak dengn air kelapa muda..dan aku gak yg jd mangsa bdk2 kena pnjat dan belah buah kelapa..dh la mlm2..huhuhuhu..

begitulh...
operasi kami mlm ini.... hahahahha...




3 comments:

  1. hahahhaa... ku pikir kan pe la td..
    operasi cegah maksiat ke pe ke...
    nice post..very mendebarkan..

    ReplyDelete
  2. hahahahaa..berjaya juga misiku.mendebarkan korg..tq2

    ReplyDelete