Wednesday, May 27, 2009

::MISTERI:::ALAM:::

hari ini hujan turun lagi..
dalam masa 2 3 hari nie, setiap ptg asyik hujan je..
lebat lak 2..tp hujan pon jap2 je..
mgkin sekadar membasahi bumi yg kering dan gersang.....

bersama tiupan angin yg sperti menggila..
membawa bersama titisan hujan..
memberi seribu satu rahmat dan makna kepada
setiap isi alam..
sekali sekala terdgr juga guruh di langit
membelah senja petang....

aku...
masih tetap di sini...
mengamati tempias hujan yg di tiup angin
terus menyapa ke pipi..
kicauan burung terus berlagu riang..
mungkin gmbira dgn basahan hujan yg membawa seribu
pengertian buat mereka...barangkali.......

hujan telah kembali reda......
seperti kekatu keluar mlm, kdegaran deruan enjin
kenderaan melunjur laju...
mgkin sebentar td terperangkap oleh hujan..
dan sekarg mereka kembali bebas..
bebas menjalani hidup..
bebas menikmati nikmat pemberiaan YANG MAHA ESA.


sajak ke? pntun ke? ke puisi? atau catatn harian.. entah la. aku pon xtau.. hahahha..
tp aku nk guna 1 ayt yg aku dpt dri blogger2 lain..
Aku punya blog, aku punya passallah!! hahahaha..

No comments:

Post a Comment