Saturday, May 23, 2009

...Inspirational Love Story...








Suatu masa dahulu, terdapat sebuah pulau yang di dialami oleh perlbgai perasaan.. KEGEMBIRAAN, KESEDIHAN, KEJAHATAN, MALU, SOMBONG dan bermacam lagi.. termasuk la CINTA. Merka semua hidup dan sudah lama mentap di pulau berkenaan. Hinggalah suatu hari tiba satu pengumuman penting kepda mereka bahawa pulau tersebut akn d landa banjir yng dasyt.. Oleh hal yg demikian, maka bsersiap sedia lah semua mereka dengn bot dan segala kperluan utuk keluar dr pulau itu..

Kecuali CINTA..hnya tiggl CINTA yng masih menuggu sehigga saat2 keadaan itu betul2 berlaku..dan apabila tiba masanya pulau tersebut semakin tenggelm.. CINTA telah memutuskn utk meminta bantuan drpda rakan2 nya.. sedang CINTA termenung berfikir, lalu KEKAYAAN dengan bot mewahnya.. lalu CINTA berkata "KEKAYAAN, bleh x kamu bawa aku bersama kamu? " maka jawablah KEKAYAAN dengan agkuh dn sombongnya. "tidak boleh. ada banyk emas dan perak dlm bot aku ini.. tiada tempt untuk kamu".

Kemudian CINTA memutuskn untuk meminta bntuan KESOMBONGAN pula. Bila KESOMBONGAN lalu d dpnnya, CINTA terus berkata "KESOMBONGAN tolong aku! " dan berkatalah KESOMBONGAN "aku x bleh mnlong kamu kerna kamu bash, nnt habis rosk kapal mewah aku ini."

Tidak lama kemudian, CINTA d hampiri oleh KESUNYIAN. maka tnpa berlegah lg CINTA terus berkata "KESUNYIAN, tolong benarkan aku mngikuti kamu" seprti mana seblom ini, jawpn yng d peroleh, "oh..CINTA, sekarg aku sngt sedih dan aku perlu bersendirian."

Tiba2 CINTA terdgr 1 suara "Cepat CINTA, aku akan membawa kamu bersma" itu suara sorg tua. Tnpa berlgah lagi CINTA naik mngikuti org tua itu..Oleh krana penuh ksyukuran dan keseronokkn, CINTA telah terlupa untk bertanya hala tuju mereka..Apabila smpai d sebuah tmpat yng kering, CINTA telah d tgglkn dan org tua itu mmbawa hala tujunya sndiri.. pda masa itulh baru CINTA teringt untuk berntya siapakh org tua yg telh mnolongnya itu..

CINTA telah berntya kepada PENGETAHUAN, "Siapakh org tua yng telah mmbntu aku td?" "itu ialah MASA.." jawb PENGETAHUAN.. "MASA?" tnya CINTA.."tetapi kenapa MASA mmbntu aku?" PENGETAHUAN tersnyum dan menjawb dgn penuh kebijksanaan " kerana hanya MASA yang memahami betapa bernilainya CINTA.."



"CINTA..ia datg tnpa d minta..dan CINTA..ia juga pergi tnpa di rela..
Setiap masa, CINTA akn dtg..mgkin skrg, mgkin sudah lama dan mgkin akn datg.."




No comments:

Post a Comment