Sunday, May 24, 2009

Warna Oh Warna.. Episod 1

eermm....entah la nape mlm nie cm rasa xde idea lak nk tulis smthing in myblog..myb cz lam 2 3 ari nie aku da tulis bnda2 berat sbgai bcaan korg.. pasl perasaan.. kisah cinta.. mlm nie aku nk stop la dulu ckp2 pasl bnda cm 2. rasanya aku just nk share info yg aku dapt dr intrnt nie.

info warna..

Setiap hari, sban hari hidup kita ini ada kaitanya dngn warna sama da secara lagsg ataupon x lgsng.. kdng2, bila kite ada mlihat sesuatu kita akn cpt tertarik. Mgkin kerna ianya cntik..mgkin juga kerna reka bntuk yg unik..dan mgkin juga kerna warnanya.. sebenrnya tnpa kite sedri, wrna juga memainkn peranan yg pnting dlam hidup kita..

Naluri, perasaan, mood dan tgkah laku kita kdang2 secara tidak lagsung d pengaruhi oleh warna.. Setiap hari kita mmilih pakaian utuk d pakai..Pelbagai warna baju yng kita ada.. tp pernhkh kita terfikir, kenapa aku ingin memakai baju bewarna kuning pada hari ini?? Esknya pula, kite memilh baju bewarna merah.. kenapa???

Naluri manusia sememngnya sukar untuk kita fahami. kerna itulh, naluri dn perasaan sngt berharga.. satu anugerah ALLAH yng tidak ternilai harganya.. ok la.. aku xnk la mengarut pnjng2 lg..hehhehe.. kt bawah nie da aku senaraikan antara pilihn wrna tuk hari ini..
lain2 warna yg xde 2, kena tggu next episod la..hahhaha..jgn marah ye..

1) MERAH
- warna ini melambangkn keadaan psikologi yang mengurangkn, mendorong bertambhnya denyutan nadi, menaikkan tekanan darah dan mempercepatkan pernafasan. Warna ini mempunyai pengaruh produktiviti, keberanian, perjuangan dan persaingn.

2) MERAH TERANG.
-bg yng meminati warna ini, sesorng itu mungkin agrasif, aktif dan aksentrik. Bekemahuan tiggi, penuh ghairah..

3) BIRU
- warna ini melambngkn ketengn yg sempurna. Mempunyai kesan menengkn pd tekanan darah, dyut nadi dan tarikn nafs.

p/s : lain2 warna next episod ye..hhehehe.

No comments:

Post a Comment